Informacja o wprowadzanych przez Google zmianach, jeszcze przed ich wprowadzeniem jest czymś niecodziennym. Rzadko bowiem zdarzają się sytuację, kiedy ten światowy potentat decyduje się na takie działanie. Tym razem Google wyciągnął pomocną dłoń do nas i poinformował, że 21 kwietne w życie wejdzie nowy algorytm, który oceniać będzie stopień dopasowania stron internetowych do urządzeń mobilnych.
Co to oznacza dla Ciebie jako właściciela serwisu internetowego? W dużym skrócie to, że jeśli Twoja strona internetowa nie dopasowuje się do mniejszych ekranów i nie wyświetla się na nich poprawnie (czyli nie jest ani stworzona w technologii RWD ani nie jest dedykowaną stroną mobilną) to doświadczy ona dużego spadku w rankingu pozycji wyszukiwarek na smart fonach i tabletach. Oznacza to jednocześnie, że bardziej premiowane będą strony przystosowane również do mniejszych ekranów, czyli te stworzone w responsywnej technologii lub dedykowane mobilne serwisy.
Jak można przystosować się do zmian wprowadzanych przez Google? Właściciele stron internetowych mają dwa wyjścia:
- stworzyć stronę mobilną – czyli osobny serwis, który dostosowany jest do wyświetlania na urządzeniach mobilnych
- lub stworzyć stronę responsywną (RWD) – dopasowuje ona zarówno treści jak i grafikę tak, aby równie dobrze wyświetlała się na mniejszych ekranach (jak to działa? Zajrzyjcie na tę stronę http://lejkapstudio.pl i zmniejszajcie okno przeglądarki a zobaczycie sami)
Nowy algorytm Google ma za zadanie oceniać zgodność i dopasowanie serwisów internetowych do ekranów na urządzeniach przenośnych. Przełoży się to oczywiście na mobilne wyniki wyszukiwania. My radzimy już teraz sprawdzić jak nasza strona wypada w tej kwestii w rankingach Google (jak to zrobić? Wystarczy kliknąć tutaj, a następnie wpisać adres swojej strony internetowej i Google sam nam podpowie)
Należy jednak pamiętać, że pozytywny wynik testu to nie wszystko. Radzimy aby za pomocą tego narzędzia sprawdzić nie tylko stronę główną ale i podstrony serwisu, a następnie podjąć szczegółową analizę wyświetlonych komunikatów
Następnie rekomendujemy śledzenie wiadomości otrzymywanych poprzez Narzędzia dla Webmasterów. W ten sposób Google mówi nam o błędach
mobilnych znalezionych na sprawdzanych przez nas stronach. Warto zastosować się do tych komunikatów i jeszcze przed 21 kwietnia dostosować swój serwis do urządzeń mobilnych.
To wszystko wydaje Ci się zbyt trudne albo nie masz czasu, żeby zająć się tym samemu? Nie martw się, możemy zająć się tym za Ciebie! Już od przeszło 8 lat tworzymy strony i serwisy internetowe, technologie RWD znamy od początku jej istnienia czyli 2. Nie wierzysz sprawdź nasze portfolio i napisz do nas a chętnie Ci pomożemy.